Jak si vydělat s affiliate

Jak si vydělat s affiliate

Toto je jeden z prvních pokusů, jak vyjít naproti přicházejícím affiliate partnerům a pomoci jim vydělávat. Text se bude rozšiřovat a přibudou i další. Sledujte nás...

Pokud jste se sem dostali z vyhledávače nebo z hlavní stránky, navštivte nejdřív naši startovní stránku do našeho affiliate programu. Následující rady jsou pro ty pracovitější z vás, kteří jsou již registrovaní a chtějí začít s affiliate vydělávat na vyšší úrovni, případně těm, kterým se dosud nedařilo a provize nezískali žádné, nebo jen málo.

Založili jste si u nás dealerský "affiliate" účet, ale nejste si jistí, co dělat? Tady máte pár tipů a triků, které vám do začátku pomohou, a možná připomenou i pokročilým, co zapomněli udělat.

Cesta, která funguje

Zatím jste jen vložili odkaz nebo banner na svůj blog a přemýšlíte, jak dál? Pokusíme se vám to shrnout. Výdělek pomocí affiliate je zkráceně o umění poutat čtenáře a kolemjdoucí, poskytovat zajímavé informace (nejlépe takové jaké čtenář sám hledá) a budovat vztah a značku, ať už svou značku nebo značku prodejce či výrobce, kterého propagujete. Není cílem zasypat návštěvníky reklamními bannery a plejádou toho, co všechno nabízíme. Často je nejlepší zaměřit se i jen na jeden konkrétní výrobek a najít na něm to, co prodejce ani sám neprezentuje (detaily, srovnání, jiné použití, nadchnout, co je na tom zajímavé, proč je to úžasné, proč to chtít, kdo to také používá atd.). Můžete tedy napsat krátký postřeh o tom, jak se vám díky patentnímu otvíráku daří otevírat plechovky superrychle a pochlubit se, jací jste frajeři, že už se nemusíte otevíráním zdržovat nebo děsit pořezání - protože vy si umíte najít ten nej nástroj! Nebo zjistíte, že model autíčka, který prodáváme jako doplněk do našeho levitačního stojanu, je vlastně docela vzácný věrný model daného vozidla, a má sám o sobě sbírkovou hodnotu - něco, co my nevíme, ale vy jste si všiml, protože máte znalosti sběratele. Nebo třeba zjistíte, že multifunkčním nástrojem, který prodáváme, dovedete vyřešit nějakou každodenní lapálii, třeba se zaseklým zámkem atp., těžko vymýšlet na co byste tak mohli přijít. Pokud nemáte výrobek u sebe, abyste mohli objevovat jeho skryté funkce, můžete i tak něco snadno udělat - můžete udělat srovnání toho, co je třeba na internetu v nabídce, srovnat ceny a zjistit, že náš model třeba není nejlepší ve své kategorii, ale že je cenově nejvýhodnější vzhledem k počtu funkcí atp. a možná si můžete všimnout, že v supermarketu prodávají totéž za pětinásobek - situace, která se u nás kolikrát přihodí. Není to nutnost a leccos jde udělat bez detailní znalosti našeho zboží, bez zkoušení výrobků a bez pátrání v supermarketech, ale samozřejmě je to vždy snazší a zábavnější, pokud si nějaký ten výrobek zkusíte, koupíte a skutečně vlastníte - potenciální zákazníci si nejvíce cení osobní zkušenosti, jakési pozitivní (ale ne výhradně pozitivní natož falešně pozitivní) minirecenze a osobního doporučení. Affiliate je doporučení a každé doporučení je osobní. Pokud se nevyjadřujete dostatečně po svém, nemá vaše sdělení účinnost. Svůj projev každý samozřejmě musí trochu učesat, ale neměl by působit strojeně a uměle. Nenuťte se psát reklamní články. Raději pište své příběhy a chcete-li psát články, ve kterých doporučíte nějaké zboží, pište co jste s nimi zažili, zjistili a jak vás těší nebo štve svět. Najděte si téma. Třeba i to, že milujete červené věci. Nebo levné věci. Nebo praktické věci, malé věci, trvanlivé věci, multifunkční věci nebo cokoli co vás potěší. Uvolněte se. Hledejte výhody na tom či onom. Něco je trvanlivé, něco levné, něco hezké. Nic nemusí být dokonalé a vše má pro někoho svou hodnotu - nebuďte až příliš přísní. Buďte hlavně sví, originální, hraví nebo i vážní, ale sví. Každý z nás je originál a ostatní nejraději poslouchají a čtou ty z nás, kteří jsou autentičtí, mají nějaké záliby, nestydí se za své chyby a mají přesto rádi sami sebe. Pokud se v této práci nenajdete, budete se schovávat nebo přetvařovat a nenajdete si svůj osobní přirozený a věrohodný způsob prezentace, nebudete nikdy tak úspěšní, jak byste mohli být. Ale pokud nejste typ psavý, jsou i jiné možnosti, třeba tyto následující.

Technické způsoby, které vás možná nenapadly

Není ale nutné řešit stále články a bannery. Nezapomeňte, že své dealerské odkazy můžete předávat i jen tak, i jako hyperlink v textu, jako proklikovou adresu do (technicky vzato) libovolných obrázků a rovněž je můžete použít i v e-mailu (doporučujeme opět jako hyperlink, aby nebylo na první pohled vidět že je to dealerský odkaz - někteří to nepoznají ale někteří ano a mohla by se u čtenáře objevit averze vůči reklamě - mohl by si říci: "ten člověk tím vydělává, takže je to reklama (chápáno ve smyslu lež), a tak to nechci číst" - hodně z nás tak uvažuje). Odkaz nebo banner vložený na web není jediným nástrojem, jak vydělat, a může se stát, že je pro vás i ten nejméně vhodný. Pište blogové mikro příspěvky, třívětné originální postřehy z dění ve světě, opravdové příběhy z vašeho dne, osobní doporučení, co se vám zalíbilo a proč je něco dobré. Stačí stručné "statusy" co je u vás nového. A nemusí to být jen blog, čím se můžete vyjadřovat a čím posílat do světa své dealerské odkazy, které vám ponesou peníze i po léta (jednou vytvořený odkaz se neztratí a na webu často časem zraje jako víno). Zkuste psát třeba na Facebooku. Nebo na Twitteru či na jiné sociální sítě. Nebo kdekoli jinde. Zkuste psát e-maily svým známým nebo odběratelům. Možná ani nemusíte skrývat že jsou odkazy dealerské, pokud to jsou opravdu vaši blízcí známí a vysvětlíte jim, co děláte a že jim necpete reklamu jen proto že na nich chcete vydělat. Pokud máte blog, vložte na svůj blog okénko pro odběr informací do kterého vám kolemjdoucí mohou dát svoji e-mailovou adresu. Slibte jim za odměnu za jejich e-mailovou adresu informace, tipy na slevy které najdete, e-book atd. a pak to splňte. Časem se vám jejich důvěra vrátí a oni budou mnohem více náchylní kliknout a koupit, co jste doporučili. Jestli nevíte, jak na e-maily, newslettery a mailinglisty, jak posílat hromadné maily a vyhnout se spamu, zadejte si do internetových vyhledávačů pár hesel na toto téma a počtěte si, jak to funguje. Pokud nevíte jak to technicky udělat, zkuste např. službu Mailchimp. Pokud nemáte příliš mnoho adresátů nebo nespamujete dvakrát denně, je služba zadarmo a rozhodně se vyplatí. Propagovat a uvádět své dealerské odkazy můžete dokonce i přes Youtube, kde si lze založit a vést vlastní videokanál. Zkusili jste někdy legraci s videokamerou? Ne, opravdu není potřeba být nalíčeným moderátorem ani nepotřebujete žádné zkušenosti, abyste to zkusili. Neberte se tak vážně a získáte si diváky a zákazníky. Šířit své dealerské odkazy, které vám ponesou peníze, můžete i přes různá diskuzní fóra. Nejlépe použijte kombinaci různých kanálů, ať už jsou to blogy, facebook, e-maily, diskuzní fóra (pozor na spamování a porušování pravidel takových fór při vkládání odkazů, ani my si nepřejeme kohokoli otravovat svou reklamou nevhodně) nebo i osobní doporučení - pokud někdo nakoupí na vaše ústní doporučení a napíše to do poznámky objednávky, uznáme vám provizi také. Můžete také zapátrat po problematice "klíčových slov" neboli keywords a zkusit na ně cílit tak jako to dělají obchodníci a webaři po celém světě, ale rozhodně to není nutné, pokud by to nebyl váš šálek kávy. Pokud se vám příčí psát cokoli, zkuste sdílet jen hezké obrázky, obrázky zboží které vás zaujalo, střídavě s dalšími obrázky ze světa, které vás rovněž zaujaly. A když budete šířit obrázek zboží, nezapomeňte do něj vložit odkaz. Nevíte-li jak se cokoli dělá, použijte vyhledávač, zadejte dotaz. Třeba "jak vytvořit hyperlink" nebo "jak na youtube", zkoušejte dotazy dokud nenajdete něco zajímavého co vás naučí něco nového co byste mohli využít - pan vyhledávač je váš kamarád a pokusí se odpovědět na vše. Pokud máte nějaké omezení - třeba že jste nějak handicapovaní - udělejte z toho vaši výhodu. Jste třeba nevidomí? Skvělé - mezi nevidomými není mnoho affiliate a my takové nejspíš nemáme žádného, takže bude mít vaše snažení větší dopad než u těch kdo tzv. handicapovaní nejsou. Limitů je málo. Možností je řada. Pokud stále nevíte, kde začít, prostě zkuste něco. Dali jsme vám řadu tipů, možná jste je přehlédli jak jsme je na vás vysypali rychle, tak si je přečtěte znovu. Dejte se do toho a nebojte se toho. Časem zjistíte, jak je to jednoduché. Naučíte se to dělat tak jako jste se kdysi naučili jezdit na kole. A na kole jste také jezdili nejspíš pro zábavu, a nikoli kvůli pracovnímu utrpení, že?

Jak se může stát, že nemáte žádné provize?

Máte u nás dealerský účet, ale jakkoli hledáte, nevidíte žádné připsané provize? Hned se dostaneme k tomu, proč se to může stát a hlavně jak to napravit. Nejdřív je ale nutné podívat se na věc novým způsobem

Je výdělek v affiliate náhoda či výsledek znalostí?

Může to být jedno i druhé. Affiliate může fungovat buď okamžitě díky šťastnému souběhu událostí, nebo díky hlubokému pochopení toho, jak affiliate funguje. Že teorie máte dost už teď? Že žádné řeči nepomohou? Může se to příčit naší praktické povaze, ale pravdou je, že když cokoli nefunguje, nelze to obvykle spravit, aniž bychom pochopili celý mechanismus. V případě affiliate programů se může zdát, že není co chápat. Nejde přeci o žádnou složitou techniku, která by vyžadovala inženýrské znalosti. Nejde ani o matematiku a přestože zisky počítáme v číslech, nejde tu o čísla. Nejde tu ani o bůhvíjak složitou psychologii. Proto se může zdát snadné pochopit, že někdo odkazuje na obchod a dostává provize za to, že na něj odkázal. Pokud byste žili na pusté křižovatce daleko od civilizace a každý kolemjdoucí by vás líbal za to, že jste mu ukázali směr k jedinému obchodnímu centru široko daleko, bylo by to i tak snadné. Ale není. Ocitáme se ve světě velké konkurence a na křižovatce doslova přeplněné všemi možnými cedulemi. Je sice možné, že právě vy vlastníte kůl na správném místě, na který stačí připevnit ceduli a ta vaše cedule zaznamená okamžitě ohromný úspěch. Je ale také možné, a je to o něco pravděpodobnější, že tomu tak není. Přitom stále platí, že práce affiliate partnera může být extrémně snadná a zábavná. Jen je potřeba vědět, co dělat. A na to, co dělat, není obecně platný návod. Proto je potřeba pochopit jeho princip, abyste mohli sami přijít na to, jak a kam tu svou ceduli umístit a jak by měla vypadat.

Princip affiliate: každý získá

Pokud skutečně nemáte žádné provize nebo je jich málo, opravdu nás to mrzí! A můžete věřit, že je nám to líto přinejmenším stejně, jako vám. Affiliate je totiž princip, který přináší zisk všem zúčastněným stranám a pokud jedna ze stran nemá zisk, nemá ho nikdo! Díky affiliate my prodejci prodáváme a spotřebitelé se dozvědí, jak se pobavit nebo zlepšit své životní či pracovní podmínky. Není to tak, že by spotřebiteli bylo něco vnuceno a affiliate tím získal provizi a prodejce svou marži. Reklamní vnucování neexistuje, přesněji nefunguje, ne ve světě poctivých prodejců kteří chtějí prodávat i za další dva roky a kde jsou dodržena spotřebitelova práva. Světu affiliate programů vládne vyvážený princip vzájemného prospěchu - zákazník nekoupí co nechce a pokud přece koupí něco, do čeho byl vmanipulován, pravděpodobně to vrátí a určitě se už nevrátí pro další nákup, čímž přijde o zisk jak prodejce, tak affiliate (provize za vrácené zboží se odečítají), a samozřejmě tím o něco přijde i zákazník - ztratí důvěru a určité množství času. Prodejce získává objednávky a affiliate zas své provize. Ten, na kom ale záleží, zda vzájemný prospěch vznikne, a kdo tuto hodnotu navíc přináší, je právě affiliate partner. Kvalitních affiliate partnerů je na trhu ale vždy málo. Proč? Protože většina affiliate partnerů nerozumí své roli, co se od něj očekává a co má vlastně dělat a proč systém funguje. Proto pochopitelně ani nerozumí tomu, proč provize nezískává, pokud se mu nezadaří hned napoprvé. Důvod je ale často zřejmý z podoby stránky na kterou jste dealerský odkaz vložili - reklamy bez vhodných textů, které jsou přitom klíčové k tomu, aby někdo kliknul a poté i později nakoupil. Příčinou je záměna pochopení technického principu za pochopení podstaty affiliate. To prvé - technický princip - odkážu na prodejce, zákazník koupí, já dostanu provize - je opravdu snadné pochopit. O podstatě affiliate a o tom, proč vydělávám nebo nevydělávám, nám to ale neřekne vůbec nic. Většina z nás věří, že to chápe, a když ne, nezajímá ho to. Jsme zvyklí na to, že pokud někdo něco opravdu umí, nechá si to pro sebe. Jsme zvyklí, že je kolem nás spousta podvodů. A tak zkusíme snadný přivýdělek, uděláme to tak jak nám ruce, oči a ústa narostly, a když to nefunguje, řekneme si, že jde o podvod. Provize mi nepřišly, tak je to podvod. Ano, mohl by být. Ale to lze ověřit. Můžete skrze svůj link zkusit vytvořit objednávku, můžete si i nechat poslat zboží, můžete ho i zkusit vrátit, a uvidíte, že jsme vám provize připsali a po odstoupení od kupní smlouvy opět odebrali. Empiricky si lze ověřit, zda je něco podvod či ne. Není to něco k věření či nevěření. Podobně si můžeme říct, že když nám něco nefunguje samo od sebe nebo na první pokus, nestojí to za naši námahu. Inu, pokud víte o něčem, co vám vydělá bez námahy a nemáte s tím morální problém, dělejte to. Ale pokud od všeho utečete po prvním pokusu a ještě stále jste neobjevili onu zlatou žílu, možná taky žádná zlatá žíla pro vás neexistuje. Zlatá žíla je zlatou žílou od toho, že je ukryta v nezměrné mase obyčejného kamene. Podobně jako v loterii můžete vyhrát díky náhodě miliardy, ale jen pokud budete tím jedním z miliard kdo měl štěstí. Dokonale drtivá většina nevyhraje. Proto nedoporučujeme spoléhat na štěstí a pokud už se chvíli o něco snažíte, zaměřte svou pozornost, hledejte nový pohled na věc a učte se a zdokonalujte. Nezapomeňte si v životě také užívat a bavit se, a to i když nemáte zrovna peníze na rozdávání. Hravost často pomůže větším ziskům, více než urputná snaha. Vypadá to složitě? Není. Jen to hledání kde a jak co a co vás baví může chvíli trvat. Snad jsme vám tím alespoň trochu pomohli.

Nezapomeňte!

Nezapomeňte, že být affiliate autor (nikoli pouze affiliate) znamená dělat lidem službu, za kterou vás lidé odmění. V žádném případě by se nemělo jednat o podvod, neupřímnost a faleš. Pokud hovoříme o "skrytí" odkazu do hyperlinku, není to proto, že bychom chtěli klamat, ale pouze upravujeme sdělení tak, aby bylo vypovídající - předmětem sdělení je to, co chcete říct, nikoli to, že jste dealer, tak tím nemaťte čtenáře, ať nejdřív spatří to hlavní co jim chcete. Reklama je vedlejší. Dealerem jste od toho, aby se vaše služba všem vyplatila, nikoli abyste kohokoli klamali.

Držíme palce ve vašem byznyse a určitě sledujte námi zasílané novinky a pokud byste chtěli se o čemkoli poradit, neváhejte nám napsat, jsme vám k dispozici. Pokud neodpovíme hned, mějte trpělivost, a třeba se za týden připomeňte. Ale určitě se s námi raďte a nevzdávejte to, vždy se pokusíme poradit, na něco přijdeme. Dle našich zkušeností se práce v tomto směru určitě vyplatí a i jeden jediný kvalitní článek, pokud je vhodně umístěn, vždy přinese nějaké konverze, tedy zisk.

S pozdravem
Váš GadgetEshop.cz